Sieniawa trasy

Nordic Walking Park „Sieniawa”

TRASA NR 19 (zielona) długość 5.8 km; czas przejścia ok. 50 min

Łatwa i przyjemna trasa. Przebieg szlaku ma formę pętli o długości 5,8 km i poprowadzony jest po połowie dobrej jakości ścieżkami o miękkim podłożu i asfaltem. Marsz rozpoczynamy przy Zespole Szkół w Sieniawie i po przejściu drogi wojewódzkiej 835 kierujemy się w stronę widocznego z daleka komina cegielni. Na rozwidleniu dróg idziemy w lewo i mijając zabudowania Augustowa wychodzimy na długi, prosty odcinek drogi biegnący pomiędzy polami. Na wysokości Tablicy Ćwiczeń skręcamy w prawo i po dojściu do rozwidlenia ponownie w prawo. Utwardzoną drogą wracamy z powrotem do widocznej z daleka Sieniawy. Trasa rekomendowana jako jednostka lekcyjna wychowania fizycznego i do marszów w ramach regularnych zajęć grup Nordic Walking.

TRASA NR 20 (czerwona) długość 9,7 km; czas przejścia ok. 2 godz.

Ciekawa trasa przeznaczona zarówno dla początkujących, jak również zaawansowanych maszerów. Wyjście na trasę zlokalizowane jest na terenie Zespołu Szkół. Po wykonaniu rozgrzewki i kilkuminutowym marszu pomiędzy zabudowaniami dochodzimy do drogi 835. Skręcamy w prawo i poboczem po przejściu 20 metrów schodzimy w prawo z szosy. Przed nami wspaniały widok. Blisko kilometrowy odcinek starą aleją w otoczeniu 100 letnich kasztanowców. Wychodząc z tego „tunelu” przed nami pozostałości starego spichlerza dworskiego. My skręcamy w lewo i początkowo zgodnie z przebiegiem zielonego szlaku, a następnie wzdłuż wału Sanu dochodzimy do przysiółku Kępa. Skręcamy łukiem i kierujemy się na widoczny z oddali komin sieniawskiej cegielni. Na rozwidleniu skręcamy w lewo i po przejściu przez zabytkowe centrum Sieniawy spinamy prawie 10 kilometrową pętlę kończąc marsz przy Zespole Szkół.

TRASA NR 21 (czarna) długość 15,7 km; czas przejścia ok. 3 godz.

Najdłuższa z  wchodzących w skład Nordic Walking Park „Sieniawa”, blisko 16 kilometrowa trasa oznakowana kolorem czarnym. Miejsce wyjścia na trasę, podobnie jak  w przypadku pozostałych tras usytuowane jest na terenie Zespołu Szkół. Po wyjściu kierujemy się w stronę greckokatolickiej cerkwi przy której przechodzimy wąskim przesmykiem i po skręcie w lewo wzdłuż murów okalających świątynię dochodzimy do Dybkowa. Skręcamy w prawo i po przejściu przez drogę 870 asfaltową lokalna drogą maszerujemy w kierunku na Leżachów. Na lewo triangul na niewielkim wzniesieniu o nazwie Góra Kamień a na prawo ciekawostka, nowo wybudowany zamek prywatnego właściciela. Wchodzimy do Leżachowa gdzie droga skręca łukiem w lewo a przed nami opuszczona drewniana cerkiew pw. św. Nykyty z 1796r. Zostawiamy zabudowania Leżachowa i maszerujemy przez Lasek Leżachowski, obok cmentarza żołnierskiego z I Wojny Światowej. W lewo wchodzimy na doskonałą drogę przez las Głażyna. Ponownie dochodzimy do Dybkowa, tym razem od wschodniej strony i po spięciu pętli wracamy po znakach szlaku do miejsca startu/mety.